torsdag 5 oktober 2017

Årets nobelpristagare i litteratur ...

... är Kazuo Ishiguro. Två av hans titlar finns som eböcker på svenska, nämligen Begravd jätte och Återstoden av dagen.


Fotograf: Matt Carr.

Jag ska erkänna att jag inte har läst någon av hans böcker. Men eftersom de finns som eböcker har jag ju möjligheten att göra det. Frågan är vilken jag ska börja med. Återstoden av dagen verkar väldigt läsvärd. Begravd jätte tycks vara mycket fantasifull, men på samma gång säkert tänkvärd. Ja, det får jag grunna på. :-)




PS Återstoden av dagen har också blivit film. DS

Uppdatering 24/10: Nu finns fler titlar som eböcker på svenska. Titta här: Ishiguro på svenska

2 kommentarer:

  1. jag är nöjd med valet, verkar vara en bred författare, olika genrer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har du rätt i. Bara de här två, som jag nämner, verkar ju vara väldigt olika.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...